10 סיבות לסדיקה במשטח המרוצף שלכם

לא תמיד אנחנו לוקחים בחשבון את האפשרות של סדיקה באריחי הרצפה, אך סדקים עשויים לגרום לאי- נוחות משמעותית. ניתן למנוע תקלות ולהנות מרצפה יפיפייה אם יודעים מה גורם להן להיסדק.

הנה 10 סיבות לסדקים באריחי הרצפה:

1. תשתית הבטון לא עברה מספיק זמן אשפרה:

בטון שיצקו אותו זה עתה מכיל כמויות גדולות של מים, וכאשר הבטון מתקשה, הבטון מתכווץ מתחת לאריחים שהונחו עליו וגורם למתח ולחץ נוספים. בטון טרי דורש 28 יום לפחות לאשפרה. בקש ממתקין האריחים שלך שיבצע בדיקת לחות כך שתוכל לזהות האם האריחים נסדקו בגלל הבטון או לא.

2. תשתית הבטון נסדקה

למרות שבטון נחשב כבסיס טוב להנחת אריחים, רוב משטחי הבטון נסדקים בסופו של דבר עקב התיישנות. כאשר תשתית הבטון נסדקת מתחת לאריחים, הסדק עובר לאריחים ויוצר סדקים ארוכים ורציפים המתפרשים לאורך כמה אריחים. כדי למנוע את המצב הזה, יש להתקין יריעת בידוד נגד סדיקה מעל הבטון בזמן ההתקנה.

3. דפיקות חזקות וחדות:

אם קיים סדק הממוקם ומבודד רק באזור אחד על אריח אחד, סביר להניח שמשהו קשה נפל על הרצפה. זה שכיח במיוחד באזורים כמו במטבח, שם חפצים כבדים כגון מכלים, סירים או מחבתות נופלים לעתים קרובות. מומלץ תמיד לקנות אריחים בעודף של 10% לצורך החלפה עבור הבית שלך. מקרים אלה נחשבים כבלאי רגיל.

4. עומס כבד מאוד

חוזק השבירה של אריח הוא מאפיין המפוקח תחת תקנות בתעשייה, ורוב האריחים עומדים ואף עוברים את ערכי התקן. ציוד מסחרי כגון מקררים, אינו מפעיל מספיק לחץ קרקעי העולה על חוזק השבירה של האריחים. עם זאת, מכונות תעשייתיות או מדפי הזזה לתיוק עלולים להיות כבדים מדי. אריחים הם לא הריצוף המתאים לשימוש מתחת לציוד תעשייתי.

5. האריחים הותקנו מעל תפר התפשטות בבטון

תפרי התפשטות הם למעשה סדקים מתוכננים מראש שמטרתם לשלוט על מיקום הסדק וכיוון התפשטותו. התפר בדרך כלל יכול לגרום לכך שהסדק יישאר בקו ישר בכך שהוא יפצה על התפשטות עקב חום והתכווצות עקב קור בבטון. זה לא נכון להשתמש באריחים כגישור מעל קו שידוע שהוא יתפשט בעתיד.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image.png

6. התרוממות אריחים וסדקים

"אוהל" זה מונח שמשתמשים בו להתרוממות של אריחים, הוא נגרם בעיקר מהתקנה לא טובה, שימוש לא נכון בדבקים, או דיס לא מתאים ותפרי התפשטות לא מתאימים בקצות החדר, בכניסה לחדר או בחדרים מאוד גדולים או ארוכים, כגון מסדרונות. בגלל ההתרוממות, האריח נוטה יותר לסדיקה מכיוון שהוא כבר לא מודבק בצורה טובה לתשתית. כמו כן, הכוח שנוצר מהאריחים המתפשטים אחד נגד השני עלול לכשעצמו ליצור סדק באריח.

7. אריחים שלא עומדים בתקנים

למרות שקיימים בשוק אריחים שלא עומדים בתקנים, אם תרכוש אריחים מספק מקצועי ובעל מוניטין, סביר שהם יעמדו בתקנים. עם זאת, יש לוודא שהאריחים שקנית אכן עומדים בתקני הבדיקה המתאימים. צריך גם לוודא שהאריחים הנכונים משמשים ביישום הנכון.

8. מלט באיכות ירודה

אריחי קרמיקה, במיוחד האריחים הגדולים, דורשים פיזור אחיד של מלט מתחת בעת ההתקנה. כל חלל במלט מתחת לאריח יוצר מקום לגמישות ובסופו של דבר לסדקים. צריך להיות מספיק מלט המיושם גם על גב האריחים הגדולים כדי להבטיח שיש מספיק כיסוי.

9. רצפה פנימית לא מתאימה

ממש לא מומלץ להשתמש בלוחות לביד כבסיס לאריחים, מכיוון שזהו חומר גמיש, כך שהאריחים יהיו יותר מועדים לסדיקה. הרצפה הפנימית המתאימה ביותר לאריחי קרמיקה היא רצפת טיט או לוח צמנט מעל לוח לבוד כאשר לא ניתן להשתמש ברצפת טיט.

10. אין תשתית

אם האריחים מותקנים על רצפת הבטון ישירות, כל הסדקים הקיימים ברצפה ישתקפו באריחים, כלומר אם הרצפה תיסדק, זה יוקרן עד לאריח. כדי לטפל בזה, יש ליישם יריעת חוצץ על הבטון לפני התקנת האריחים אשר תקשר בין שתי השכבות. היריעה מאפשרת תנועה ברצפה מבלי שזה יוקרן לאריחים כסדקים.